طرح « نماز نور چشم من است» در مدارس کردستان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم نمادین «طرح نماز نور چشم من است»  که در مدرسه پسرانه رستگاران ناحیه دو سنندج برگزار شد، با نقل حدیثی از پیامبر اسلامی (ص) با موضوع بالاترین اعمال نزد خداوند، گفت: بالاترین عمل در نزد خداوند، اقامه نماز سروقت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی خوبی کردن به والدین را دومین عمل با ارزش در نزد خداوند متعال عنوان کرد و با اشاره به شأن و منزلت والدین در نزد فرزندان و زندگی، اظهار داشت: احترام به والدین و نیکی به آنان باعث بخشش گناهان می‌شود.

او، جهاد در راه خدا را سومین عمل برتر نزد خداوند ذکر کرد و گفت: مقام والای شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت به خاطر جهاد فی سبیل الله است.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه، نگاه شما باید به آینده باشد، اظهار داشت: کشور مال شماست لذا باید جهاد علمی داشته باشید.

طرح « نماز نور چشم من است» در مدارس کردستان برگزار شد

 مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و آغاز هفته پر خیر و برکت وحدت و ایام ولادت با سعادت پیامبر مهربانی و رحمت،  ابراز امیدواری کرد که سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان سالی پر از موفقیت و شادکامی باشد.

هاشم ناظمی جلال در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین و تاکیدات سند در خصوص تربیت تمام ساحتی دانش آموزان، گفت: رشد همه جانبه دانش آموزان بر اساس ساحت‌های ششگانه امکان پذیر است و ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی مبنا و محور فعالیت‌های آموزشی و تربیتی است و در این ساحت، نماز مهم‌ترین رکن است.

او افزود: اهتمام و تلاش مجموعه دست اندرکاران آموزش و پرورش این است که با حمایت و کمک مسئولان و بهره گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی، برنامه‌ها عملیاتی و اقامه نماز از سن نوجوانی و جوانی در دانش آموزان نهادینه شود.



طرح نماز نور چشم من است
منبع خبر : yjc.news